Kontakt:

E-post: hans.brauer@gmail.com Mobil: 0733-103980 Twitter: @m00ndancer Google+: HansBrauer

onsdag 23 mars 2011

När en hjälte börjar bli trött...

De flesta som känner mig vet att jag är Googlifierad sedan länge. Självklart har jag en android telefon. Jag skaffade den för nästan två år sedan, en HTC Hero. Den följer mig överallt. Vad gör jag med den? Enklast är väl en liten lista:

Kollar RSS (Google reader)
Twitter
Facebook
Youtube
E-böcker
Engadget
Musik
GTplanet
SMS
Har den som min GPS i bilen
Träningsprogram.
Väckarklocka
och en massa annat.

Det låter ju som om jag är nöjd med den, eller hur?

Det är jag inte längre, även om den fick nytt liv i sig efter att jag rootat den och stoppat i 2.2. HTC Hero var den första telefonen på länge som i vissa avseenden ersatte en bärbar dator. Men tekniken går framåt och jag blir inte yngre heller. Vad är det då som inte riktigt hänger med då?

En ganska lätt lista att sätta ihop:

Vad saknar jag hos min hjälte?

En lampa/blixt till kameran.
Större skärm, fyra tum skulle vara bra så slipper jag förstora allt hela tiden.
Mer prestanda rent generellt, jag är en användare som utan tvekan kan tänka mig att köra spotify och surfa samtidigt.
Bättre videoinspelning, Heros video är ett skämt.
Bättre optik, en glaslins hade inte varit fel.
Snabbare digitizer(den delen av skärmen som känner av fingrarna)
En möjlighet att köra Google apps med ett externt tangentbord utan att jag har 5 tecken per rad.
Extern skärm, så att man kan använda den som en dator.

Då till min stora förtjusning kommer det ett litet e-brev från Smartson, de är ute efter fem testpiloter for den nya LG Optimus 2X, på papperet ser den ut att kunna göra det jag vill. Är den telefonen det som får mig att inte vilja ha en liten netbook? Så jag skickade in en anmälan till Smartson. Vill du också vara med? Ansök här: Testpilot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar